tisdag 24 mars 2009

snöstorm

I dag har det varit en hel del dramatik!
Det började lite lugnt med lätt snöfall och lite blåst tidigt i morse. Vi gav oss iväg med barnen 50 stycken till stan för att se på bio. När bion var klar och vi skulle gå med barnen till bussen hade det verkligen blåst upp till ett riktigt snöoväder!
Jag och min arbetskamrat vi tog bilen eftersom vi inte fick plats i bussen. Det blev en mardrömsfärd på väg till skolan där vi i bland inte såg ett dugg varken framför eller bakom bilen. Jag satt bredvid och spanade intensivt efter oreanga pinnar. När vi äntligen kom fram till skolan så var inte bussen där. Vi fick veta att den stod kvar i stan för att chauffören inte ville köra vidare på grund av ovädret. De hade dock lyckats stanna till vid en bensinmack med tillhörande grillrestaurang så barnen hade fått komma in där och även äta mat. Som tur var så var 4 vuxna med på bussen. Jag och min arbetskamrat fick börja ringa runt till föräldrarna så att de kunde hämta sina barn där på macken. som tur var gick det hela bra och alla kom säkert hem till slut.Nu börjar vinden avta och vi får väl hoppas att det blir en lugn dag i morgon!
En något "skrynklig" outfit efter dagens strapatser!

kjol och brosch second hand,resten HM

broschen

14 kommentarer:

Petra Månström sa...

Håller med, verkligen helsjukt väder idag!

elisabet sa...

Oj vilket äventyr, tur att allt gick bra, jag hade nog tyckt att det var rätt spännande ändå om jag varit ett av barnen! Snygg som vanligt!

Att ha det gott sa...

Oj så spännande för barnen
snygg var du som vanligt
här i Uppsla har vintern tagit nya tag idag

Lotta sa...

Usch det lät läskigt!
Vad sa föräldrarna när de kom och hämtade?
Spännande för barnen dock! =)
Jag har påsklov vecka 15.
Längtar längtar!
Du då?
Kram!

Erika sa...

Vilken resa! Tur att det gick bra.
Här snöade det jättemycket igår.

Sv. Jag beställde en paljettop från halens innan jul som jag skulle ha till nyår. Men den dök inte upp förrän i mitten på januari så den skickade jag tillbaka.

Madeleine sa...

sv:
den är en fantastiskt rolig film, du MÅSTE se den.

Caroline sa...

Usch för snön...nu får d blir vår!!

Hoppas din vecka hittills varit bra:)

C

Sassy sa...

Vad otöckt att hamna mitt i en snöstorm så där, men vilken tur att det gick bra!

Väldigt fint med turkos till de svartvita ränderna!

Nina - Glamourmamman sa...

Usch, snöstorm lät inte kul! Men du hade snygga kläder i varje fall :-)

syren sa...

God morgon! Vädert det variera dag från dag. En så vacker brosch. Ha en fin dag. kram

Åsa.S sa...

Vilka äventyr i snöstormen!

mariah n sa...

här har det också varit snö.Hoppas att alla kom hem ordentligt,snygg outfit!

emily sa...

Åh broschen vill jag ha!

Adela sa...

gorgeous broach! i love the boldness of this look! =)

http://pinkchampagnefashion.blogspot.com/

 
Shopping och Mode Topplista Favoritlistan.se bloggping BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se