fredag 5 september 2008

egentid

I fredags skulle jag klippa mig och efteråt gick jag en stund på stan. I vanliga fall brukar jag tycka att det är roligt att gå på stan men nu irriterade jag mig på allt och det är inte riktigt likt mig. Jag irriterade mig på ungdomarna som hade lunchrast och stod överallt och flamsade. Jag irriterade mig på några medelålders manliga turister som satt på en bänk och skrattade. Jag tänkte att om de tittar när jag går förbi(och varför skulle de göra det förresten) så skulle jag stirra tillbaka länge. Sen när jag skulle prova kläder så var det en person i provhytten bredvid som snorade in hela tiden med några sekunders mellanrum. Jag fick anstränga mig för att inte öppna hennes provhytt,räcka henne ett papper och säga

- varsågod,snyt dig!
I vanliga fall är jag väldigt snäll och brukar ha gott om tålamod. Jag tror att detta kan bero på lagrad irritation som jag inte släppt ut. Det har varit strul på jobbet med schemat och annat.

Jag behöver nog ta det extra lugnt nu. En föreläsare,minns ej vem,sade en gång att man skulle boka in MÖTE i almanackan med jämna mellanrum. Detta möte var viktigt och det var möte med sig själv. Då kunde man bara sitta och tänka eller göra nåt annat roligt som man mådde bra av.
Jag tror jag skall boka in några såna möten framöver och då får annat ge vika.

Nu till något helt annat,jag skulle vilja ha ett råd från er. Tycker ni jag skall köpa denna kjol eller inte?
Jag vet inte om den kanske är för kort,annars gillar jag passformen och färgerna

kjol,t-shirt,strumpbyxor HM, kofta Cubus,skor Din Sko
Allt HM utom västen Lindex. Det syns ej på bilden men byxorna har snygga rutor.
Jag ville bara visa en bild på ett paket som min son slog in nyss. Hans kompis fyller år idag och skall få detta paket. Visst är den gullig!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!!!
Du det är allvarliga signaler. Gör något du njuter av och det snabbt! Paketet är skithäftigt med nej, kjolen är inte bra. Klänningen du hade häromdagen var så mycket snyggare... mer din stil och du var fantastisk i den! På med hatten redan nu!!! ;) Gardell ska upplevas live men det var okey, hoppas du tycker om den!!! Vad gör du i helgen?
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

Jag tycker kjolen var jättefin
dina byxor gillar jag och vem skulle inte bli glad för det fina paketet

Anonym sa...

Vad konstig det blev med min kommentar
adressen är min blogg på maria nova

Anonym sa...

Haha, möte med sig själv ibland är inte dumt =) Känner igen mig lite i det där.

Anonym sa...

Kjolen är kanonfin på dig! Duktig son du har som gör så fina, roliga paket.

Är lite avundsjuk över att du skulle till frissan. Själv har jag inte tid förrän den 20 sept. men skulle verkligen behöva en hårrenovering nu.

Ha det bra
SysterLilli

Anonym sa...

svar: det är riktigt roligt, speciellt om man är många som sjunger :)

Anonym sa...

Det är jättekul,bra motion

ElviraElmira sa...

Köp kjolen! Den var fin på dej.
Tycker det var en bra grej det där mötet med sig själv. Man åsidosätter sig själv alldeles för mycket.

Fantastiskt paket! Jag skulle bli skitglad om jag fick ett paket med ögon. Det är ju hur kul som helst. Det är bara ungar som kan va så där härligt kreativa.

Hemmabloggaren sa...

Snacka om omsorgsfullt inslaget, kompisen kommer nog bli lycklig.

Anonym sa...

Det är bra att du ordnar ett möte med dig själv,bestäm nu något trevligt åt dig. Kjolen den är snygg. Vilket härligt paket du har gjort. Kram

Anonym sa...

Din son är verkligen en hejjare på att slå in paket! Ringer nästa gång jag behöver hjälp ;)

Tack för kommentaren i min blog, hoppas du tycker det är kul att läsa där!

Kjölen tycker jag absolut att du ska köpa! den va jättefin på dig (bilden).
Ha det så bra!

Anonym sa...

Du kanske borde ta dg en hel dag och bara skämma bort dig själv? Göra något som verkligen du vill och ingen annan?
Hoppas det löser sig med irritationen och den kjolen är riktigt snygg!

Anonym sa...

åh, vilka snygga outfits! O paketet ska vi inte tala om...helt klart d gulligaste paketet som jag någonsin sett!
ha d toppen! =D

Anonym sa...

Klänningen är vansinnigt snygg! Jag är också godissugen men idag är det okey, det är ju lördag! ;)
Jag tror det är längden på kjolen som är fel.. 5 eller 10 centimeter till hade gjort underverk!!!
Ha det gott och gör något kul idag!!! *beordrar dig*
Erika ;)

Anonym sa...

vilket underbart paket!

Anonym sa...

Låter smart det där med möte med sig själv ibland;) Vilket underbart paket:)!

Anonym sa...

Trist med sådana dagar då allt är "fel"...

Anonym sa...

Hehe..det hade varit ganska roligt om du hade gett henne en en pappersnäsduk faktiskt. Bara för att se minen:-)
Jag tyckte kjolen var snygg!

Anonym sa...

Vissa dagar är toleransnivån låg och man stör sig på ALLT! Minsta lilla blir en pina för en. Tur att inte alla dagar är sådana!

Jag tycker du ska köpa kjolen, den var fin och satt bra.

 
Shopping och Mode Topplista Favoritlistan.se bloggping BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se