lördag 13 september 2008

filmtävling och utmaning

I torsdags var min käre son med i en kortfilmsfestival på vår ort. Det var en animerad film som fått namnet "honungskakan". Han har gjort den tillsammans med sin kompis och de har kämpat i flera månader sena kvällar för att bli klara i tid.
Nu vann de lättviktsklassen (upp till 16 år) och får tävla i Novemberfestivalen i Trollhättan. Min son kom hem med blommor och plakett och var med i tidningen i fredags. Riktigt roligt!
Nästa fredag åker de även upp till Umeå för att visa filmen där i en filmfestival.

Jag blev utmanad av Sassy att tycka till om höstmodet. Jag ser alltid fram emot att få ta del av säsongstrenderna när de kommer och jag annammar allt och tycker för det mesta att ALLT är snyggt så också denna säsong!
Sen finns det väl vissa saker som jag inte passar så bra i som tex de höga stövlarna. I dem ser jag ut som om jag lånat min pappas för stora skor och tar jag på mig en av de där långa vida,ankellånga kjolarna som är så inne nu ser jag ut som om jag klätt ut mig till påskkärring(vilket jag ju gör varje påsk) De ankellånga byxorna blir ju sällan ankellånga på mig så jag brukar för det mesta sy upp byxorna själv.

I denna outfit har jag på mig en cape som är en av höstens trender likaså färgade strumpbyxor och stor väska med patchworkmönster(heter det så?)Bredvid har jag min favorittröja med rutiga inslag. Allt från HM utom jeanskjolen som är underdelen av en avklippt jeansklänning från MQ.

15 kommentarer:

Anonym sa...

ankellånga kjolar är väldigt svårburet enligt mig.

Anonym sa...

svar: less is more :)

Anonym sa...

Svar:Ja men visst är det så. Jag har ibland lite ironi och humor med i det jag skriver, även om kanske inte alla förstår det. Så orden är inte alltid det som det ser ut att vara. Jag har accepterat mig som jag är, annars skulle jag ha gått under vid det här laget..
Hoppas du har en skön Lördag!
Fina kläder förresten:-)

Anonym sa...

Vad roligt för sonen
Snyggt det var med capen

Anonym sa...

sv; nämen TACK ;D kändes bra faktiskt!

Anonym sa...

sv! snygga outfits!

Anonym sa...

Det är länge sedan jag hade kjol och då var den kort. Vad kul för sonen. Dina kläder är ju fina.

Anonym sa...

Gillar väskan!

Anonym sa...

Åh, vad snyggt det var med capen. Supermysig!
Grattis till sonen :-)

Anonym sa...

Sv: Tack söta du! :)

Snygg cape!! :)

Anonym sa...

Vad snygg du är!

Anonym sa...

Vad kul att du antog utmaningen och jag gillar sättet du skrev den på!

Grattis till din son!

Anonym sa...

Åhh..vad kul för sonen!:)
Hoppas helgen varit bra!

Angel.Pearls sa...

Vad mycket roligt för din son! Jag gilla capen o randiga , stickade kjolen - snyggt.
Trevlig, trendig vecka// Eva med Pärlbloggen AngelPearls

Anonym sa...

Kul att jag för en gångs skull är "inne" då. =)
Använder alltid långa kjolar.

 
Shopping och Mode Topplista Favoritlistan.se bloggping BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se