måndag 19 januari 2009

sjuk

I dag är jag hemma från jobbet är förkyld och har lite feber 38.1. jag vaknade i natt och både frös och svettades samtidigt. jag hoppas jag är frisk igen till onsdag då jag öppnar på fritids.

Vi har i familjen pratat om att göra en resa till nåt varmare land,kanske när min man fyller 50. Inte denna sommar men nästa. Då måste vi börja spara redan nu. Jag har lite blandade känslor inför detta. Skall jag vara ärlig så gillar jag inte speciellt mycket att resa. Det har jag aldrig gjort. Dessutom är jag flygrädd. När jag var ung,eller rättare sagt yngre så minns jag att det enda stället jag längtade att resa till var Scotland och Loch ness. Jag drömde om att jag skulle resa ensam och bo på ett litet mysigt pensionat eller ännu hellre ett gammalt slott. På dagarna skulle jag sitta nere vid sjön Loch Ness och måla och skriva dikter. Jag tror inte att min son eller min man skulle nappa på ett sådant förslag så det gäller att komma fram till nåt som passar alla.Jag vet att min son helst vill resa till Japan och min man till Thailand eller Fillipinerna.

Jag skulle nöja mig med nån stad,vilken som helst, där det finns många små mysiga secondhandaffärer,eller så skulle jag kunna tänka mig att strosa i Trosa. jag är allvarlig nu. jag tycker det låter jättemysigt att strosa i Trosa!
Skall nog avsluta det här innan jag börjar svamla,får skylla på febern!
Loch Ness

15 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

ja visst är det underbart med röda läppar, iallafall på vissa :) jag själv vill i8nte ha det.

fröken lila sa...

jag brukar inte gilla att áka till varmare länder, framför allt inte pá sommaren. men ni kanske kan komma fram till en bra kompromiss, kanske frankrikes västkust? det är ju sá mycket billigare att resa inom europa än att resa lángt bort ocksá. menmen. till irland skulle jag vilja áka igen..

Anonym sa...

usch! Inte kul med feber. Krya på dig :)
svar: Åh, tackar! :)

Anonym sa...

Hi.. vem skulle inte vilja åka till Trosa ;) vart det nu ligger?! Hoppas att febern går över o att du mår bättre snart!!!
Jättesöta outits du har, kul med fler som gillar vintage/second h :)

Anonym sa...

Krya på dig!.kursen är intressant,hade först kursträffen idag.

Malin sa...

Ja, du. Själv har jag sparat i flera år för en stor resa med familjen när sambon fyller 50. Nu är dessa besparingar halverade...så det får väl bli en resa på 55 årsdagen istället...
Och istället för Australien har jag tänkt att vi kan ta tåget till Arboga!
Krya på dig!

Anonym sa...

Hoppas du snart känner dig bättre!
Var inte rädd för att flyga det är säkert!
Erika
PS
Smidig och god soppa!, receptet ligger ute på metrobloggen.se/smaskigt

Anonym sa...

Svårt det där med att komma överrens om något som alla gillar. Japan låter väl rätt bra annars, där finns det ju både underbar natur, kultur, storstäder och stränder, fast lite långt bort kanske om man är flygrädd. Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig! Hoppas du finner ett resmål som du kommer att få glädje av.

Vicki sa...

ÄR det influensan du åkt på?

Thailand skulle jag med vilja åka till!!

Tycker du det är lite omständigt med grillning??

Här hos oss grillas det mycket fram för allt på sommaren.

Vicki

Anonym sa...

sv:
Nej det har sanneligen inte varit kul idag! :/
Usch, du får krya på dig fina du.
Tack så mycket!

Anonym sa...

Eller hur!!Speciellt den glittriga!!
allt bra annars ?

Anonym sa...

krya på dig vännen!

kramar

Anonym sa...

Krya på dig!

Jag gillar att resa, men jag har inte gjort det särskilt mycket. Jag är inte så där resgalen som vissa är heller, jag gillar att vara hemma och att resa nån gång ibland, men det är inte min högsta prioritet.

 
Shopping och Mode Topplista Favoritlistan.se bloggping BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se