måndag 11 augusti 2008

Svart, Svart, Svart

Jag har skickat efter en hel del höstkläder och jag märker att det mesta är svart. Jag blir lite rädd att det kommer att se ut som att jag skall på en begravning. Många av de kläder jag köpte i somras var faktiskt också svarta.
För ca ett år sedan gick jag en kurs i sagoberättande. Kvinnan som ledde kursen var väldigt karismatisk och hon hade mycket färgglada kläder på sig varje dag och stora örhängen. Hon sade att färger på kläder och annat påverkar hur man mår. Hon sa att hon aldrig skulle kunna klä sig i svart och om vi skulle använda en kuliss till vårat berättande fick vi inte använda svart utan i så fall hellre marinblått.
Jag minns när jag i början på nittiotalet jobbade som förskollärare. Då sade vår föreståndare åt oss att ta bort den svarta färgen när barnen skulle måla. Det var enligt henne inte bra om barnen målade för mörka bilder.
Jag tycker faktiskt om svart. Jag tycker att det är en dramatisk färg och det är snyggt om man kombinerar det med andra starka färger. Jag har inte märkt att jag skulle bli deprimerad av svart men vad vet jag . Jag kanske skulle bli hur glad som helst om jag klädde mig i rött och gult.


Blå byxor Bik Bok,svart t-shirt med rosett Bik Bok skor Din Sko

Svart,vit lång tröja Lindex ,svarta leggings Cubus,skärp Lindex,väska HM

Svart t-shirt med rosetter Lindex,kofta Lindex,svarta byxor med stora fickor Åhlens
svart-vit randig t-shirt HM,kofta Lindex,byxa Åhlens,väska HM

6 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! jag tycker det är trögt efter fyra veckor, kan bara föreställa mig hur det är efter åtta...
Fast sambon o jag åker till Turkiet om en månad, så vi har det att se fram emot! =)

Anonym sa...

svar: eller hur :) skogalen som jag är så vill jag ha alla tre paren :P

Anonym sa...

blåbrallorna va super fräscha! :)

Anonym sa...

Hurra för svart!

Anonym sa...

Jag fall pladask för de blå brallorna. ha en bra dag!

Anonym sa...

Här var det mycket snyggt

 
Shopping och Mode Topplista Favoritlistan.se bloggping BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se